vineri, 8 noiembrie 2013

Povestea noastra

In acest blog as vrea sa punctez in stilul jurnal toate peripetiile prin care trecem noi ca si familie care isi doreste cu ardoare un copil....toate incercarile prin care trecem, toate bucuriile, framantarile, nervii, stresul, emotiile si dorintele care ne incearca. Si as dori ca atunci cand D-zeu ne va darui un copil si acesta va creste si intelege, sa citeasca aceste randuri si sa vada cat de asteptat a fost de catre noi si intreaga familie....si ca l-am iubit dinainte sa se nasca :)

Eu si sotul meu suntem casatoriti din 11 iunie 2011 si ne iubim ca la inceput, desi relatia a luat o turnura mult mai serioasa ca in primul an de tachinari....ceea ce mi se pare perfect normal. Suntem un cuplu normal cu responsabilitati, ambitii, trairi, dorinte....

Povestea noastra legata de dorinta de a avea un copil a inceput in ianuarie 2013 si dupa doar o luna de incercari am fost binecuvantati cu 2 liniute, Eram teribil de fericiti dar si putin speriati de ceea ce ne va astepta....desi acum daca stau sa privesc in spate teama si spaima as vrea sa fie ultimele lucruri la care sa ma gandesc. Au urmat ecografele, controalele la ginecolog si in paralel la endocrinolog, pentru ca eu sufar si de tiroidita autoimuna si ca atare in timpul sarcinii se necesita un consult mai des al tiroidei, modificarea dozei de tratament...

Insa dupa cateva saptamani de sarcina si mai precis in preajma saptamanii 10, am avut o sangerare si urgent am fugit la un ecograf. Era intr-o vineri, 15 martie 2013....nu am sa uit niciodata acea zi in care am primit una dintre cele mai urate vesti din viata mea. Sarcina incetase din evolutie. Eram cu sotul in cabinetul doctorului ginecolog, unde am plans intr-una, neputand accepta ceea ce ni se intampla. De ce fericirea poate fi umbrita atat de repede printr-o veste atat de proasta?!

A urmat sfatul doctorului de a face in aceeasi seara chiuretaj, asa ca ne-am prezentat la Spitalul Judetean la Sibiu si dupa un set de analize si asteptare, a urmat nefericitul eveniment.Au fost cele mai lungi si urate 15 minute din viata mea. Ma simteam vinovata, ma simteam golita de fericire, ma simteam cum nu imi doream sa ma simt nicoodata. Plansul nici nu il mai pun la socoteala pentru ca eram disperata de atata durere.

A doua zi, sambata dimineata asteptam cu nerabdare sa plec acasa din spital. Nu am dormit toata noaptea de atatea ganduri. Ma invinuiam pe mine, chiar si pe D-zeu desi apoi am incercat sa gandesc altfel: decat sa nasc un copil cu probleme mai bine asa cum s-a intamplat acum. Suntem tineri si vom mai incerca!!!

Au urmat niste proceduri dupa chiuretaj, tratament cu ceva medicamete si injectii pentru eliminarea oricaror resturi. Am avut interdictie de a face bebe 3 luni perioada in care am incercat sa ne vindecam emotional si fizic. Am trecut si peste acest hop si am zis ca viata merge mai departe. D-zeu ne va intari si ne va binecuvanta cu un copil cand va dori.

Am intrebat medicii care este cauza pierderii? Ce analize as putea face pentru a depista motivul pierderii? Raspunsul a fost nemultumitor: e legea naturii, nu toate sarcinile sunt viabile si DA, intr-adevar se pot face anumite analize genetice dar costa mult si nu mi-au fost recomandate decat dupa 2-3 pierderi. Cand am auzit asta mi-a venit sa le fac ceva acestor doctori. As fi vrut sa imi puna pe lista de analize de facut aceste analize genetice si sa ne lase pe noi sa decidem daca sunt scumpe sau nu. Asa ca in iunie, fara trimitere de la nici un medic am plecat la Cluj sa imi fac vestitele analize genetice si surpriza: sunt detinatoarea a trei mutatii genetice:  
- mutatia PAI-1- pozitiv (genotip heterozigot)
- mutatia MTHFR A1298C- pozitiv (genotip heterozigot)
- mutatia Factor V 4070 A>G - pozitiv (genotip heterozigot).
Ma pot numi acum si suferinda de trombofilie. Important e ca se poate trata, asadar nu ma mai sperie acest monstrulet :)

Au urmat vizite la hematolog care se ocupa de problemele genetice si care mi-a recomandat tratament preconceptional cu Femibion I, Acid folic 5 mg si Aspenter preconceptional. Si pentru cand voi ramane iarasi insarcinata, din momentul in care vom avea activitate cardiaca vom trece pe injectii cu Clexane.

Asa ca am fost la medici si analize mai des decat la cafele dar facem orice pentru un bebe sanatos :))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu